Filigrade

Consument leest onzichtbare codes (watermerken) op verpakking via smartphone

Ontwerper van innovatieve interactieve applicaties

VignetD_150x150Filigrade is de bedenker van een compleet nieuwe manier van communiceren tussen merk en consument. Het bedrijf heeft technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt dat consumenten onzichtbare codes en watermerken op verpakkingen kunnen scannen en lezen via de camera van hun smartphone. Dat opent nieuwe mogelijkheden om de consument uitvoerig te informeren over het betreffende product, voor marketingtoepassingen. Dat kan aanvullende informatie zijn over voedingswaarde, kleurstoffen en E-nummers. Maar ook is via een traceercode na te gaan of een product authentiek is, of dat het namaak betreft. Verder kan de techniek de consument naar de website van de producent leiden. Het innovatieve systeem van Filigrade is al beperkt op de markt.

Grenzen van octrooieerbaarheid aangeven

EP&C adviseert Filigrade over de mogelijkheden van bescherming van het Intellectueel Eigendom van deze nieuwe technologie. We denken mee over het omgaan met vertrouwelijke informatie. We geven aan waar de grenzen van octrooieerbaarheid van de technologie liggen. Het is erg inspirerend om mede aan de wieg te staan van deze in potentie revolutionaire nieuwe applicatie.

www.filigrade.com