Grafisch element EP&C header
Grafisch element EP&C header ingeklapt
Grafisch element EP&C header ingeklapt

Your Business First

OCTROOIEN | MODELLEN

4 redenen om een octrooi aan uw LinkedIn-profiel toe te voegen

2106-linkedin-koppelen-octooi_2-kolomDe verlening van een octrooi is een prestatie om trots op te zijn. Je speelt als het ware in de Champions League van uitvinders als het gelukt is om een octrooi te verkrijgen. Dat mag gezien worden. Op uw LinkedIn-profiel bijvoorbeeld. In dit blog leest u vier redenen om uw octrooi toe te voegen aan uw LinkedIn-profiel. 

1. Eervolle vermelding

Een octrooi verleend krijgen is niet eenvoudig. Er gaat veel tijd in zitten. Als uitvinder hebt u gewikt, gewogen, onderzocht, getest. En dan nog is het niet vanzelfsprekend dat een aanvraag voor een octrooi ook daadwerkelijk toegekend wordt. Een uitvinding moet absoluut nieuw zijn. Dit wordt wereldwijd onderzocht. En dan moet de uitvinding ook nog eens inventief zijn. Wanneer een octrooi verleend wordt, is dat een kroon op uw werk. Het is op LinkedIn heel gebruikelijk om prestaties op het profiel te plaatsen. Dit is geen borstklopperij. Het laat zien waar uw expertise ligt. Zie de koppeling van het octrooi aan uw LinkedIn-profiel als een terechte en eervolle vermelding voor een bijzondere prestatie.

2. Aantrekkelijke werkgever

Bedrijven met een octrooi zijn interessante werkgevers voor ambitieuze sollicitanten. Een octrooi zegt namelijk iets over de innovatieve slagkracht van een bedrijf. Innovatie staat hoog op de wensenlijst van sollicitanten. Zij zoeken een moderne, inspirerende werkomgeving. Door het octrooi te koppelen aan uw profiel draagt u dus op een laagdrempelige manier bij aan aantrekkelijk werkgeverschap. Dit vergemakkelijkt het vinden van nieuwe collega’s.

3. Zichtbaarheid van uw bedrijf

Zoals we al eerder vaststelden is een octrooi iets om trots op te zijn. Deze prestatie kan prima ingezet worden als marketingtool. Bezoekers van uw profiel zien dat uw bedrijf of werkgever innovatief is. Hier is iets bedacht dat een ander niet heeft bedacht. Dat geeft een positief beeld van uw organisatie. Met de koppeling aan uw LinkedIn-profiel draagt u eenvoudig bij aan de exposure en expertstatus van uw bedrijf of werkgever. Daar komt nog bij dat hoe completer een LinkedIn-profiel is, hoe beter het gevonden wordt door zoekmachines.

4. Het geeft uw uitvinding een gezicht

Uw octrooi op uw LinkedIn-profiel zorgt voor een gezicht bij een uitvinding. Misschien ziet u zelf ook wel eens een uitvinding waarvan u denkt: dat is slim, wie heeft dat eigenlijk bedacht? Wie is de uitvinder van die handige fietsstoeltjes? En wie bedacht die elektrische auto die zichzelf volledig oplaadt door zonlicht? Met wat zoekwerk op LinkedIn kunt u zo ontdekken welke uitvinder achter het Bobike fietsstoeltje zit en wie de ingenieurs zijn achter de Lightyear auto. Door het octrooi op LinkedIn te koppelen aan de uitvinder ontstaat er een persoonlijker beeld bij de innovatie en bij het bedrijf.

Van plan om het octrooi toe te voegen? Het is in een paar stappen te regelen via de knop “profielonderdeel toevoegen” of “add a section”, bij een Engels profiel. Zie voor een uitleg ook deze link.

Onderwerpen: OCTROOI, ALGEMEEN, PATENT, INTELLECTUEEL EIGENDOM