Grafisch element EP&C header
Grafisch element EP&C header ingeklapt
Grafisch element EP&C header ingeklapt

Your Business First

OCTROOIEN | MODELLEN

Blog | Flower Boost Challenge: EP&C steunt de sierteelt | EP&C

FLOWER BOOST CHALLENGE: EP&C STEUNT DE SIERTEELT

We leiden alweer meer dan een maand een vreemd leven. Een leven waarin we veel minder kunnen en veel minder mogen, maar waarin we toch ontzettend veel doen. Hoe moeilijk, pijnlijk en confronterend die situatie soms ook is, gelukkig laten heel veel mensen zich van hun mooiste en meest innovatieve kant zien. Zo attendeerde iemand mij laatst op de Flower Boost Challenge, een initiatief om de zwaar getroffen sierteeltsector te steunen. Nu kijk ik, net als al mijn collega’s bij EP&C, naar een prachtige bos kleurrijke bloemen. 

Innovatieve ideeën tijdens een crisis

Miljoenen mensen zitten thuis, miljoenen bloemen moeten worden vernietigd. Het lijkt een simpele rekensom, maar veel meer is er soms niet nodig voor een goed idee. Michiel Brockhus, marketingmedewerker van een fabrikant voor pompen en kleppen, telde één en één bij elkaar op. Het bedrijf bestelde bloemen voor alle medewerkers. Zij een mooie bos, de kweker een mooie bestelling. Klap op de vuurpijl: het bedrijf daagde anderen uit om hetzelfde te doen. De Flower Boost Challenge was geboren en verspreidt zich sindsdien door Nederland.

Het is maar één van de vele prachtige initiatieven die voortkomen uit de corona-crisis. Van de sierteelt tot de zorg en de horeca; van multinationals tot de winkel om de hoek; overal zie je prachtige innovatieve ideeën die het leven iets minder stil, stom of ingewikkeld maken. Een overschot aan bloemen of juist een tekort aan aandacht, we verspreiden of vullen aan waar dat maar nodig is.

EP&C daagt uit

Natuurlijk kunnen dit soort initiatieven maar een deel van de klap opvangen. Maar als de afgelopen weken ons iets leren, dan is het wel dat alle beetjes helpen. Dat kleine inspanningen grote gevolgen kunnen hebben en dat je niet te lang moet nadenken, maar vooral gewoon moet doen. Bij EP&C doen we daarom mee aan deze mooie uitdaging. We steunen de sierteelt en roepen bevriende bedrijven op om datzelfde te doen.

EP&C daagt daarom RVO innovatie merkenbureau Chiever en partners Lightyear uit om mee te doen aan de Flower Boost Challenge. Ook bij hen zitten ondernemingsdrang, creativiteit en warmte in het DNA, dus ik vermoed dat ze deze actie wel kunnen waarderen. Hoe meer zielen, hoe sterker de duw in de rug van de sierteeltsector. Dus werkt u nou niet bij deze bedrijven, stuur dit dan vooral door naar uw werkgever, of haal gewoon zelf een mooie bos. Een paar kleurrijke bloemen zijn een absolute aanrader voor elk thuiswerkend mens!

Boeket Flower Boost Challenge

Onderwerpen: OCTROOI, TUINBOUW, INNOVATIE, INTELLECTUEEL EIGENDOM