Grafisch element EP&C header
Grafisch element EP&C header ingeklapt
Grafisch element EP&C header ingeklapt

Your Business First

OCTROOIEN | MODELLEN

Blog | Het geheim van de smid | Octrooibureau EP&C

Het_geheim_van_de_smid.jpg

Een duidelijke visie, technische vooruitstrevendheid en kwalitatief goede octrooiaanvragen. Met deze elementen kan uw onderneming het heel ver brengen in de verpakkingsbranche. Als bewijsvoering voor deze stelling voeren wij graag IPN ten tonele.

IPN begon in de jaren negentig met zes medewerkers en één octrooi in een lekkende loods, met behalve veel geestdrift en vertrouwen een duidelijke visie op innovatie van verpakkingen. Die visie was en is dat verpakkingen van vloeibare producten in zakjes aanzienlijk voordeliger is dan flessen en potjes. IPN ontwierp bijvoorbeeld een unieke dispenser met connector voor navulzakjes. Met de opbrengst van dat ene octrooi financierde het bedrijf vervolgens internationale productiefaciliteiten.

Innovatieve oplossingen

Inmiddels is de IPN/Scholle Group uitgegroeid tot een multinational met een jaarlijkse productie van miljarden verpakkingscomponenten voor grote spelers als Coca-Cola, Nestlé, Danone, Remia en L’Oreal. Het verpakkingsbedrijf is permanent bezig met het ontwikkelen van innovatieve oplossingen. Uitgangspunten daarbij zijn gebruiksgemak en duurzaamheid.

Vlijmscherpe octrooiaanvragen

De vereiste visie en de technische vooruitstrevendheid zult u zelf moeten ontwikkelen en onderhouden. De verpakkingsbranche is echter één van de dichtst bezaaide gebieden in octrooiland. Uw octrooi zal daarom altijd heel precies en uiterst gedetailleerd moeten zijn in de definitie van wat uw vinding nu eigenlijk is en onderscheidt. De kwaliteit van uw octrooiaanvraag bepaalt of het verschil tussen uw navulzakje en die duizenden andere eerdere navulzakjes nauwkeurig genoeg beschreven is om een octrooi te krijgen. Dat vergt de inzet van een uitstekend octrooibureau.

Wellicht ten overvloede, wij staan IPN/Scholle Group al vanaf de begindagen in die lekkende loods terzijde met het beschermen van hun Intellectueel Eigendom. Met vlijmscherpe octrooiaanvragen die hebben bijgedragen aan hun succes in de verpakkingsbranche.

Verder doorpraten over het ontwikkelen van een (octrooi)strategie? Neem gerust contact op met Walter via e-mail.

Onderwerpen: OCTROOI, COLUMN, Verpakking